Інтермедіальний дискурс у творчості Лесі Дичко

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.19.2019.186003

Ключові слова:

життєтворчість Л. Дичко, інтермедіальність авторського мислення, міжвидова взаємодія, звукова палітра

Анотація

Розглянуто значення інтермедіальності як магістрального напрямку життєтворчості Лесі Дичко, що визначила індивідуально-неповторний знак універсальності й синестезійності її композиторського мислення. Розкрито об’єктивні та суб’єктивні фактори формування інтермедіальної художньої свідомості авторки, серед яких — особливості конкретно-історичної епохи, індивідуальна специфіка таланту, світоглядні орієнтири, своєрідність художнього бачення картини світу та його явищ. Визначено універсалії творчості Л. Дичко. Окреслено найважливіші компоненти та рівні мистецької реалізації інтермедіального дискурсу композиторки, які зумовлюють народження в її музиці якісно нових художніх образів. Виявлені чинники розглянуто на прикладі балету Л. Дичко «Катерина Білокур»

Біографія автора

Олександр Шамонін, Національна академія мистецтв України

науковий співробітник

Посилання

Generalyuk L. Universalizm Shevchenka: vzayemodiya literatury i mystecztva. Kyyiv: Naukova dumka, 2008. 544 s.

Grycza S. Lesya Dychko v zhytti ta tvorchosti. Drogobych: Posvit, 2012. 272 s.

Konovalova I. Yu. Osobystisno-stylovi determinanty xorovoyi tvorchosti L. V. Dychko // Kultura Ukrayiny. 2014. Vyp. 47. S. 220–230.

Kostyuk N. «Fresky» za motyvamy ispanskogo mystecztva: mizhvydovi paraleli ta alyuziyi // Naukovyj visnyk Nacionalnoyi muzychnoyi akademiyi Ukrayiny im. P. I. Chajkovskogo. Vyp. 19, kn. 3: Lesya Dychko: grani tvorchosti. Kyyiv, 2002. S. 121–127.

Lunyna A. Kompozytor — malenkaya planeta. Kyev: Dux y lytera, 2013. S. 283–346.

Paxomova Ye. Muzychnyj ekfrazys yak proyav intermedialnosti xudozhnogo prostoru // Teoretychni problemy mystecztvoznavstva u dzerkali kulturologiyi / Kyyivske muzykoznavstvo. Vyp. 55. Kyyiv, 2017. S. 61–70.

Paxomova Ye. Synestezijni aspekty kompozytorskogo myslennya Lesi Dychko (na prykladi xorovyx oper «Zolotoslov» ta «Rizdvyane dijstvo»: dysertaciya kand. mystecztvoznavstva: specz.17.00.03 Muzychne mystecztvo; NMAU im. P. I. Chajkovskogo. Kyyiv, 2018. 207 s.

Sklyarenko G. Ya. Tvorchist Kateryny Bilokur v konteksti radyanskogo mystecztva // Aktualni problemy mysteczkoyi praktyky i mystecztvoznavchoyi nauky / Mysteczki obriyi '2013. Vyp. 5 (16) / In-t probl. suchasn. myst-va NAM Ukrayiny. Kyyiv FENIKS, 2013. S. 111–117.

Stepanenko N. Kolorova semantyka v xorovyx tvorax L. Dychko (na prykladi tvoriv «U Kyyevi zori» ta «I narekosha im'ya Kyyiv») // Naukovyj visnyk Nacionalnoyi muzychnoyi akademiyi Ukrayiny im. P. I. Chajkovskogo. Vyp.19, kn. 3: Lesya Dychko: grani tvorchosti. Kyyiv, 2002. S. 128–135.

Tymashkov A. Yu. Yntermedyalnost v systeme vzaymodejstvyj xudozhestvennыx dyskursov // Sovremennoe yskusstvo v kontekste globalyzacyy: nauka, obrazovanye, xudozhestvennыj rыnok. SPb.: SP-bGUP, 2010. S. 37–40.

Tyshunyna N. V. Metodologyy gumanytarnogo znanyya v perspektyve XXI veka // K 80-letyyu professora M. S. Kagana: materyalы mezhdunarodnoj nauchnoj konferencyy. Seryya «Symposium». SPb, 2001. Vyp. 12. S. 149–154.

Fedoruk O. K. Svit Kateryny Bilokur. Peretyn znaku: Vybrani mystecztvoznavchi statti / IPSM AMU: U 3 kn. K.: Vydavnychyj dim A+S, 2006. Kn. 1: Istoriya ta teoriya mystecztva. Postati. Narodna tvorchist. S. 260.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Як цитувати

Шамонін, О. (2019). Інтермедіальний дискурс у творчості Лесі Дичко. Мистецтвознавство України, (19), 243–249. https://doi.org/10.31500/2309-8155.19.2019.186003

Номер

Розділ

Статті