DOI: https://doi.org/10.31500/2309-8155.18.2018.152387

Творчість Юрія Луцкевича (1934–2001) в контексті українського малярства другої половини ХХ століття

Галина Скляренко

Анотація


Проаналізована творчість київського живописця Юрія Луцкевича — одне з яскравих та показових явищ українського малярства, котра прокреслила його розвиток з 1960-х років та віддзеркалила важливі тенденції художньої свідомості епохи. Зокрема — кризу соцреалістичної доктрини, що гостро позначилася з періоду відлиги, звернення до широкого кола мистецьких традицій, а разом з тим — і зміни у художньому житті, формування шару так званого «дозволеного мистецтва», що відбило як загальну еволюцію культурної політики післярадянських десятиліть, так і переорієнтацію творчої свідомості, звернення до позарадянського художнього досвіду.


Ключові слова


живопис; радянське мистецтво; необароко; культурний контекст

Повний текст:

PDF

Посилання


Arslanov V. Mif o smerti iskusstva: esteticheskie idei Franktfurtskoy shkolyi ot Benyamina do «novyih levyih» [Arslanov V. The myth of the death of art: the aesthetic ideas of the Frankfurt School from Benjamin to the «new left»]. M.: Iskusstvo, 1983. S. 187.

Barg M. Epohi i idei. Stanovlenie istorizma [Barg M. Epochs and ideas. The formation of historicism]. M.: Myisl, 1987. S. 96.

Braginskiy M. Roman s zastoem. 70-e [Braginsky M. Roman with stagnation. 70th] // Iskusstvo kino [Art of Cinema]. M., 1999. № 8. S. 92–98.

Voronov N. Stil detskih grez [Voronov N. Style of children’s dreams] // Dekorativnoe iskusstvo [Decorative art]. M., 1991. № 1. S. 24–26.

Sklyarenko G., Levich A. Voprosyi bez otvetov [Sklyarenko G., Levich A. Unanswered questions]. K.: Vidavnitstvo Natsionalnoyi spilki pismennikiv Ukrayini «Neopalima kipina». 2005. S. 61.

Groys B. Kommentarii k iskusstvu [Groys B. Comments on art]. M.: Hudozhestvennyiy zhurnal, 2003. S. 76.

Degot E., Levashov V. Razreshennoe iskusstvo [Degoth E., Levashov V. Permitted Art] // Iskusstvo [Art]. M., 1990. № 1. S. 58.

Dmitrieva N. A. Karnaval verey [Dmitrieva N. А. Carnival of faith] // Sovremennoe zapadnoe iskusstvo. XX vek. Problemyi i tendentsii [Modern Western art. Twentieth century. Problems and trends]. M.: Nauka, 1982. S. 234.

Korner V. F. O karnavalizatsii kak genezise «dvoynogo soznaniya» [Korner V.F. On carnivalization as the genesis of «double consciousness»] // Voprosyi filosofii [Philosophy issues]. M., 1991. № 1. S. 169.

Lobanovskyj B. Ukrayinskyj zhyvopys v labetax perebudov [Lobanovsky B. Ukrainian painting in the labs of perestroika] // Realizm ta socialistychnyj realizm v ukrayinskomu zhyvopysu radyanskogo chasu: Istoriya. Kolekciya. Eksperyment [Realism and socialist realism in the Ukrainian painting of the Soviet era: History. Collection. Experiment] / Avt. proektu Yu. Manijchuk [The author of the project Yu. Manijchuk]. K.: Poligrafiya, 1998. S. 71.

Luczkevych Yurij. Grafichna spadshhyna: Katalog [Lutskevich Yuri. Graphic Heritage. Catalog]. Avt. vst. statti A. Revenko. K.: VX [studio]. 2008. 56 s.

Makarov A. Majster ukrayinskogo neobaroko [Makarov A. Master of the Ukrainian Navarro] // Yurij Luczkevych. Zhyvopys: Buklet [Yury Lutskevich. Painting: Booklet]. K.: Tryumf, 2001. 10 s.

Makarov A. Svitlo ukrayinskogo baroko [Makarov A. The Light of the Ukrainian Baroque]. K.: Mystecztvo, 1994. S. 62–64.

Petrova O. Yuriy Lutskevich [Petrova O. Yury Lutskevich] // Sovetskaya zhivopis: sb. st. [ Soviet Painting: Digest of articles]. Vyp. 7. M.: Sovetskiy hudozhnik, 1986. S. 69–76.

Sklyarenko G. Zhyvopys Yuriya Luczkevycha: mystecztvo buty shhaslyvym [Sklyarenko G. Painting by Yuriy Lutskevich: The Art of Being Happy] // Majster ukrayinskogo neobaroko Yurij Luczkevych. 1934–2001: Albom [Master of Ukrainian Navarro Yuriy Lutskevich. 1934–2001: Album]. K.: TOV «Emirat», 2004. S. 5–6.

Shreyder Yu. Dvoystvennost shestidesyatyih [Schrader Y. The Sixties Duality] // Novyiy mir [New World]. M., 1992. № 5. S. 243.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Арсланов В. Миф о смерти искусства: эстетические идеи Франктфуртской школы от Беньямина до «новых левых». М.: Искусство, 1983. С. 187.

Барг М. Эпохи и идеи. Становление историзма. М.: Мысль, 1987. С. 96.

Брагинский М. Роман с застоем. 70-е // Искусство кино. М., 1999. № 8. С. 92–98.

Воронов Н. Стиль детских грез // Декоративное искусство. М., 1991. № 1. С. 24–26.

Скляренко Г., Левич А. Вопросы без ответов. К.: Видавництво Національної спілки письменників України «Неопалима купина». 2005. С. 61.

Гройс Б. Комментарии к искусству. М.: Художественный журнал, 2003. С. 76.

Деготь Е., Левашов В. Разрешенное искусство // Искусство. М., 1990. № 1. С. 58.

Дмитриева Н. А. Карнавал верей // Современное западное искусство. ХХ век. Проблемы и тенденции. М.: Наука, 1982. С. 234.

Корнер В. Ф. О карнавализации как генезисе «двойного сознания» // Вопросы философии. М., 1991. №1. С. 169.

Лобановський Б. Український живопис в лабетах перебудов // Реалізм та соціалістичний реалізм в українському живопису радянського часу: Історія. Колекція. Експеримент / Авт. проекту Ю. Манійчук. К.: Поліграфія, 1998. С. 71.

Луцкевич Юрій. Графічна спадщина.Каталог. Авт. вст. статті А. Ревенко. К.: ВХ [студіо]. 2008. 56 с.

Макаров А. Майстер українського необароко // Юрій Луцкевич. Живопис: Буклет. К.: Триумф, 2001. 10 с.

Макаров А. Світло українського бароко. К.: Мистецтво, 1994. С. 62–64.

Петрова О. Юрий Луцкевич // Советская живопись: сб. ст. Вып. 7. М.: Советский художник, 1986. С. 69–76.

Скляренко Г. Живопис Юрія Луцкевича: мистецтво бути щасливим // Майстер українського необароко Юрій Луцкевич. 1934–2001: Альбом. К.: ТОВ «Емірат», 2004. С. 5–6.

Шрейдер Ю. Двойственность шестидесятых // Новый мир. М., 1992. № 5. С. 243.

Юрий Луцкевич. Каталог выставки произведений. Автор вст. статьи и сост. А. Соловьев. К: Союз художников Украины,1992. 32 с.





ISSN: 2309-8155 (Print), e-ISSN: 2663-0370