Концерт для альта з оркестром Бели Бартока: образно-змістовні аспекти композиції

Автор(и)

  • Антон Городецький

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.17.2017.140131

Ключові слова:

альтовий концерт, Б. Барток, Т. Шерлі, У. Прімроуз, образно-змістовний пласт, музично-інтонаційний символ

Анотація

У статті розглядається один з останніх творів Б. Бартока — Концерт для альта з оркестром. З допомогою музично-інтонаційних символів, присутніх у нотному тексті, які здебільшого походять ще від епох Ренесансу та Бароко, виявлені певні змістовно-образні пласти, закладені у даному творі. Також розглядаються обставини замовлення й особливості роботи над Альтовим концертом самого композитора та обставини підготовки авторського тексту до публікації Т. Шерлі після його смерті. Визначається форма кожної з частин. Порівняння окремих фрагментів версії Т. Шерлі з відповідними фрагментами композиторського рукопису дозволяє простежити точність відтворення ним авторського задуму.

Біографія автора

Антон Городецький

Anton Horodetskyi
Post-graduate student

Посилання

Buhrak V. Dramaturhichnyy potentsial Kontsertu dlya al‘ta z orkestrom B. Bartoka [Buhrak V. The dramatic potential of the Bartok’s Concerto for viola and orchestra] // Naukovyy visnyk NMAU [Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine Scientific Herald]. 2012. Vyp. 104. S. 153–159.

Havrylets‘ D. H. Kontserty dlya al‘ta z orkestrom u yevropeys‘komu kul‘turno-mystets‘komu prostori mizhvoyennoho dvadtsyatylittya [Havtylets D. H. Concertos for viola and orchestra in the European cultural and artistic space of the twenty interwar years] // Kyyivs’ke muzykoznavstvo: zb. statey [Kyivan music studies]. 2012. Vyp. 4. S. 220–231.

Havrylets‘ D. H. Yevropeys‘kyy al‘tovyy kontsert: henezys, evolyutsiya, zhanrovi modeli: dysertatsiya na zdobuttya naukovoho stupenya kandydata mystetstvoznavstva: 17.00.03. [Havrylets D. H. The European viola concerto: genesis, evolution, genre models^ Candidate’s thesis: 17.00.03] / L‘viv. nats. muz. akad. im. M. V. Lysenka. L‘viv, 2012. 227 s.

Kugel M. Shedevryi instrumentalnoy muzyiki: V 2 kn. [Kugel M. The masterpieces of the instrumental music: In 2 volumes]. Kyyv, 2009. 195 s.

Martyinov I. I. Bela Bartok [Martynov I. I. Bela Bartok]. Moskva: Sovetskiy kompozitor, 1968. 288 s.

Nestev I. V. Bela Bartok [Nestev I. V. Bela Bartok]. Moskva, 1969. 800 s.

Ponyatovskiy S. P. Istoriya altovogo iskusstva [Ponyatovskiy S. P. The history of viola art]. Moskva: Muzyika, 2007. 335 s.

Uifalushi I. Bela Bartok. Zhizn i tvorchestvo [Uifalushi I. Bela Bartok. His life and art]. Budapesht: Korvina, 1971. 408 s.

Donald Maurice. Bartok’s Viola Concerto. The remarkable story of his swansong. Oxford University Press. 2004.

Tibor Serly. URL: http://lfze.hu/en/nagy-elodok/-/asset_publisher/HVHn5fqOrfp7/content/serlytibor/10192;jsessionid=51706A5005407ECFF3BC3C8242705295 (last accessed: 11.28.2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-18

Як цитувати

Городецький, А. (2017). Концерт для альта з оркестром Бели Бартока: образно-змістовні аспекти композиції. Мистецтвознавство України, (17), 268–275. https://doi.org/10.31500/2309-8155.17.2017.140131

Номер

Розділ

Статті