Ідентичність як образ у проектах Оксани Мась

Автор(и)

  • Аліса Зіненко

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.17.2017.140016

Ключові слова:

національна ідентичність, творчість Оксани Мась, сучасне мистецтво, інтерактивні проекти

Анотація

У статті розглядається національна ідентичність сучасного українського мистецтва на прикладі деяких проектів Оксани Мась (панно «Погляд у вічність», «Post-vs-Proto-Renessans», «Алтар націй»). Головним елементом творів є писанка — традиційний символ української культури.

Особлива увага приділена інтерактивності представлених проектів та реакції на них вітчизняної та закордонної публіки та критики. Наведено приклади інтерактивних проектів різних художників, реалізованих у Музеї Гіршгорна у США (Hirshhorn Museum and Sculpture Garden).

Автор приходить до власних аргументованих висновків, що унікальне, особливе, трансформоване національне у сучасному мистецтві — те, що приваблює і захоплює публіку в усьому світі. А його використання в часи історичних змін може стати тим механізмом, завдяки якому Україна буде ідентифікуватися як європейська, а не пострадянська країна.

Біографія автора

Аліса Зіненко

аспірантка ІПСМ

Посилання

Hirshhorn’s «Yayoi Kusama: Infinity Mirrors» Breaks Records. URL: http://newsdesk.si.edu/releases/hirshhorn–s–yayoi–kusama–infinity–mirrors–breaks–records (last accessed: 28.11.2017).

Russell-Jones D., Dodd A., Dolphin R., Gamsu I., Wells R. How is Singapore’s Culture and National Identity Represented and Developed through the Arts in a Multicultural Environment. URL: http://www.academia.edu/8548100/How_is_Singapores_ Culture_and_ National_Identity_Represented_and_Developed_through_the_Arts_in_a_Multicultural_Environment (last accessed: 28.11.2017).

Howard A., Hoffman D. A Picture Is Worth a Thousand Words: Building American National Identity Through Art // Perspectives on Political Science. URL: http://media.dominican.edu/uploads/ZMKPR//a_picture_is_worth_a_thousand_words_journal_published_copy.pdf (last accessed: 28.11.2017).

Smith A. The Nation Made Real: Art and National Identity in Western Europe, 1600–1850. Oxford: Oxford University Press, 2013.232 p.

Weigand Von E. How Mexico Formed A United National Identity Through Art. Updated: 5.10.2016. URL: https://theculturetrip.com/north-america/mexico/articles/art-of-the-mexican-revolution-forming-a-united-national-identity/ (last accessed: 21.10.2017).

Yoko Ono: Four Works for Washington and the World. URL: https://hirshhorn.si.edu/bio/summer-yoko-ono/ (last accessed: 28.11.2017).

V tsentre Kieva iz 250 tyisyach pisanok soorudili kompozitsiyu Altar natsiy [Composition «Altar of nations» out of 250 thousand Easter eggs arises in the center of Kyiv]. Updated: 12.05.2012. URL: https://focus.ua/society/231192/ (last accessed: 29.11.2017).

Grishina O. Sofiyskaya ploschad stala otpravnoy tochkoy vsemirnogo tura «Altarya natsiy» [Grishina O. Sophiysky square lauches the world tour for the «Altar of nations»]. URL: http://dosug.eizvestia.com/full/sofijskaya-ploshhad-stala-otpravnoj-tochkoj-vsemirnogo-tura-altarya-nacij (last accessed: 29.11.2017).

Kaminskaya Yu. Mas Oksana. O tom, kak raspisat 3,5 milliona yaits i pokorit biennale [Kaminskaya Yu. Mas Oksana. On what it feels like to ornament 3.5 million eggs and to conquire Biennale]. URL: http://2queens.ru/Articles/Dom-Hudozhnikov-Sovremennost/Mas-Oksana-O-tom-kak-raspisat-35-milliona-yaic-i-pokorit-biennale.aspx?ID=133 (last accessed: 29.11.2017).

Klinhenberh O. Fatalni yaitsia biienale [Klinhenberh O. Biennale fatal eggs]. Updated: 10.06.2011. URL: https://dt.ua/CULTURE/fatalni_yaytsya_bienale.html (data zvernennia: 28.11.2017).

«Pohliad u vichnist». Unikalne pano iz pysanok u Sofii Kyivskii [«Gaze into eternity». Unique panel of the Easter eggs in Saint Sophia Cathedral]. Updated: 17.01.2010. URL: http://ukrainaincognita.com/kyivska-oblast/kyiv/poglyad-u-vichnist-unikalne-pano-iz-pysanok-u-sofii-kyivskii (data zvernennia: 28.11.2017).

Rohotchenko O. Biienale’55 yak lakmus suchasnoho [Rohotchenko O. Biennale’55 as a litmus paper of contemporarity] // Suchasne mystetstvo [Contemporary art]. 2014. No. 10. S. 176–180.

Sydor O. V. Venetsiiska biienale yak forma realizatsii ukrainskykh kulturnykh stratehii (kinets XIX — pochatok XXI stolittia): avtoref. dys. ... kand. mystetstvoznav.: 26.00.01 [Sydor O. V. Venice Biennale as a form of fulfilling Ukrainian cultural strategies (from the late 19th to the early 21st century): Extended abstract of candidate’s thesis]. Kyiv, 2015. 15 s.

Sydorenko V. Venetsianski Biienale i problemy suchasnoho mystetstva v Ukraini [Sydorenko V. Venice Biennali and issues of contemporary art in Ukraine] // Suchasne mystetstvo [Contemporary art]. 2004. No. 1. S. 117–123.

Kurina A. Ukraina na 54-y Venetsianskoy biennale: Yaytsa vkrutuyu [Kurina A. Ukraine at the 54th Venice Biennale: hard-boiled eggs]. Updated: 30.05.2011. URL: http://life.pravda.com.ua/culture/2011/05/30/79591/ (last accessed: 28.11.2017).

Hruschak M. Oksana Mas: Kto iz ukrainskih hudozhnikov produktiven kak ya? [Hruschak M. Oksana Mas: Who else from Ukrainian artists is as productive as me?] Updated: 05.06.2011. URL: http://life.pravda.com.ua/society/2011/05/5/78211/ (last accessed: 28.11.2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-18

Як цитувати

Зіненко, А. (2017). Ідентичність як образ у проектах Оксани Мась. Мистецтвознавство України, (17), 79–85. https://doi.org/10.31500/2309-8155.17.2017.140016

Номер

Розділ

Статті