Теоретична спадщина режисера Марка Терещенка
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8155.17.2017.139992Ключові слова:
театр, дійство, авангардАнотація
Увазі науково-мистецького загалу вперше після 1921 року пропонується маніфест «Мистецтво дійства» режисера Марка Терещенка. Цей маніфест дає уявлення про концептуальні погляди митця авангарду на розвиток театрального мистецтва в цілому в контексті індустріальної епохи. В маніфесті також пропонується новітня методологія створення вистави, так званий колективний метод. У вступі до публікації автор аналізує особливості творчого мислення М. Терещенка і його новаторські мистецькі пропозиції.Посилання
Veselovska H. I. Poliloh iz chasom: formula revoliutsiinoho mystetstva rezhysera Marka Tereshchenka [Veselovska H. Polilogue with time: A revolutionary art formula by the director Mark Tereschenko] // Zapysky Naukovoho tovarystva imeni Shevchenka [Proceedings of the Shevchenko Scientific Society]. Lviv, 2007. T. ССLIV: Pratsi Teatroznavchoi komisii [Vol. ССLIV: Works of the Theatre Studies Commission]. S. 282– 307.
Holota V. V. «Mystetstvo diistva» v avanhardnykh poshukakh teatru imeni Hnata Mykhailychenka [Holota V. «The art of performance» in the avant-garde experiments of the Hnat Mykhailychenko theatre] // Zapysky Naukovoho tovarystva imeni Shevchenka [Proceedings of the Shevchenko Scientific Society]. Lviv, 1999. T. ССХХХVІІ: Pratsi Teatroznavchoi komisii [Vol. ССХХХVІІ: Works of the Theatre Studies Commission]. S. 179–194.
E. F. [Finiberh E.]. «Karnaval» [E. F. [Finiberh E.] «Carnival»] // Bilshovyk [Bolshevik [Kyiv]]. 1923. 7 veres.
Kulishenko A. I. Odyn iz pershykh zaspivuvachiv teatralnoho Zhovtnia: (Do problemy stanovlennia teatralnoho mystetstva na Ukraini v 20-kh rokakh) [Kulishenko A. One of the first praisers of the October revolution in theatre: To the issue of development of the dramatic art in the 1920s’ Ukraine] // Teatralna kultura: Respublikanskyi Mizhvidomchyi nauk. zb. [Theatrical culture: All-republican interdepartmental collected research papers] / vidp. red. R. Ya. Pylypchuk. Kyiv: Mystetstvo, 1980. Vyp. 6. S. 59–69.
Kulishenko A. I. Pochatok rezhyserskoi diialnosti M. S. Tereshchenka [Kulishenko A. The start of M. Tereschenko director’s career] // Kultura Ukrainy: Zb. st. [Culture of Ukraine: Collected papers]. Kharkiv: KhDIK, 1996. Vyp. 3. S. 100–107.
Mamontov Ya. Suchasnyi teatr v yoho osnovnykh napriamkakh [Mamontov Ya. Modern theatre and its main development directions] // Nove mystetstvo [New art]. 1926. No. 22. S. 2–3.
Mezhenko Yu. «Karnaval». Kompozytsiia «Mykhailychenkivtsiv» [Mezhenko Yu. «Carnival». «Mykhailychenkivtsi’s composition»] // Chervonyi shliakh [The red path]. 1923. No. 6/7. S. 222–223.
Nash shliakh [Our path]. 1920. 14 sich.
O. Instsenizatsiia «Haidamakiv» [O. On «Haydamaky» stage production] // Visty Hubernskoho Revoliutsiinoho Komitetu [News of the provincial revolutionary committee]. 1920. 3 lyp.
Tereshchenko M. S. Kriz let chasu [Tereschenko M. Through the stream of time]. Kyiv: Mystetstvo, 1974. 166 c.
Tereshchenko M. Mynule ta suchasne mystetstva diistva [Tereschenko M. The past and the present of the performing art] // Semafor u Maibutnie. Aparat panfuturystiv [Semaphore into the Future. Apparatus of the Panfuturists]. 1922. No. 1. S. 43–45.
Tereshchenko M. Teatr i suspilstvo [Tereschenko M. Theatre and society] // Bilshovyk [Bolshevik [Kyiv]]. 1924. 31 sich.
Tereshchenko M. Teatr mystetstva diistva [Tereschenko M. Theatre of the performing art] // Chervonyi shliakh [The red path]. 1923. No. 3. S. 227–233.
Tereshchenko M. Shliakh teatru [Tereschenko M. Course of the theatre] // Visti [News. [Kharkiv]]. 1922. 25 lyp.